"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

dilluns, 14 d’agost del 2017

Bolívia - Perú dia 22: A Arequipa arriben els maldecaps.










Avui ha estat una jornada de desplaçament. He deixat Copacabana i Bolívia al matí per tornar a Puno, Perú, d'on havia d'agafar el bus a Arequipa a les 15 h. de la tarda. He fet un menú de 5 soles a Puno i cap a la "ciudad blanca".

El viatge ha estat tranquil i he pogut mirar-me un parell de pel·lícules a la pantalla. Hem trigat sis hores a arribar, la darrera ja dins del terme d'Arequipa per la gran congestió de transit.

Havia quedat per trobar-me amb un dels músics del grup que vaig veure en directe a Cusco, i anava justet de temps. He sortit pitant del bus i de la terminal per agafar un taxi cap al hostel. I aquí han començat els problemes...

Dins del taxi, buscant els 8 soles que valia la carrera, m'he adonat que no tenia la cartereta on porto les monedes i la Visa, a banda de les claus del candauet que faig servir per tancar la motxilla de viatge. Com que ja érem més a prop de l'hotel que de l'estació de busos, he pensat que a l'arribar trucaria a la companyia perquè em recollissin i guardessin la cartereta. Error.

S'hi ha sumat al cúmul de despropòsits el quedar-me sense bateria al mòbil. Per acabar-ho d'arrodonir, el taxi tenia algun problema al motor i es calava cada dos per tres. El que haguéssim fet en deu minuts, ho hem fet en vint... i vinga nervis.

Arribat a l'hotel, resulta que m'havien cancel·lat la reserva, tot i que havia comunicat amb dies d'antelació que arribaria un dia més tard del què havia reservat, i ja havia rebut un correu confirmant el canvi... M'han acabat col·locant en una habitació compartida de quatre llits, que ha acabat comportant un nou maldecap posteriorment...

Des del hostel hem intentat comunicar-nos amb la companyia de transport que m'havia dut des de Puno, però no hi ha hagut manera que ens agafessin el telèfon. Solució: cancel·lar la Visa.

Instal·lat doncs, i havent "solucionat" el tema targeta he decidit passar pàgina per gaudir de la nit de celebració de l'aniversari d'Arequipa (477 anys de la fundació). He contactat per wattsap amb el "Bruja", el noi peruà amb qui havia quedat per trobar-nos i sortir de festa. Quan s'ha connectat m'ha dit que ens trobaríem a la Plaza de Armas, molt a prop del meu hostel.

He anat cap allà i hi havia un munt de gent. Uns mirant espectacles de carrer diversos, i altres veient passar a grups de música i danses tradicionals. I mentre veia una cosa i una altra, anar esperant al peruà i anar passant els minuts. I les hores. A les 0:35, després d'uns quants missatges pel lloc de trobada, i veient que no acabaven d'arribar mai, he decidit plegar veles. He rebut un missatge a les 0:43 que em deia que havien arribat al punt de trobada, però aquest missatge ja l'he vist l'endemà al matí. (Un altre dia us comento de la manca de puntualitat/compromís dels peruans).

Amb el mal sabor de boca de l'espantà del Bruja, he anat a descansar al hostel. Descansar el què m'han deixat els malparits i borratxos de companys d'habitació, que han entrat un parell de cops durant la nit xerrant fort, i fins i tot tocant (afinant) la guitarra!!! M'hagués aixecat per preguntar'ls-hi si eren imbècil o alguna cosa similar, però m'he contingut pensant que eren tres i que segur que anaven borratxos.

P.S.: Aquesta entrada està feta íntegrament amb el mòbil, ja que encara no he pogut treure el mini-portàtil de la motxilla, ja que està la butxaca tancada amb el candau, i he perdut la clau. ;-)











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada