"La llibertat no baixarà cap al poble, és el poble que ha de pujar cap a la llibertat" (Emma Goldman)

diumenge, 1 d’abril del 2018

Centenari Manuel de Pedrolo.




















Avui es compleixen 100 anys del naixement d'un dels principals, i més prolífics, escriptors de les lletres catalanes, el lleidetà (L'Aranyó, la Segarra) Manuel de Pedrolo. Escriptor absolutament compromès amb el país, va conrear un munt de gèneres literaris, des de la poesia al teatre, passant per la novel·la, els contes... La seva obra cabdal i que li va donar prestigi arreu fou "El mecanoscrit del segon origen", traduïda en diversos idiomes, i va ser duta a la tele i a la gran pantalla.

Una de les seves dites més recordades i que, personalment, més m'agrada és la de: "cal protestar encara que no serveixi per a res".

4 comentaris:

  1. Una dita que es repeteix a una de les seves novel·les: «És molt senzill: quedeu-vos tots a casa.»
    Així va començar, sense violència, una vaga general.

    ResponElimina
  2. Haha, molt bona. Resistència pacífica de debò...

    ResponElimina
  3. He llegit algunes de les seves obres, però poques comparat amb totes les que té. Per celebrar aquest centenari em vaig comprometre a llegir algun llibre seu aquest any, és un dels propòsits lectors, i ho penso complir.

    ResponElimina
  4. Jo crec que me n'he llegit sols un parell. A no ser que de jove em fessin llegir algun altre què no recordi... En tot cas, crec que serà el proper autor a dedicar-m'hi.

    ResponElimina